Deze week zijn we druk bezig met het controleren van een e-learning voor een grote bank. Het programma gaat over hackers. Het doel van deze cursus is het ontdekken van de hacker. En dit allemaal op een leuke manier.
De training is al helemaal klaar en wij hoeven alleen maar te controleren of alles klopt. Wat gebeurd er bijvoorbeeld als je verkeerd antwoord? Of wat doet de cursus als je heel lang gaat wachten? Wij testen het allemaal uit. En niet alleen dat, we kijken ook naar de layout. Zo ontdekken we dat er overal bij het beantwoorden van de vragen drie sterren komen maar dat dit bij een vraag ontbreekt. Niet elke cursist zal dit zien maar voor een netter geheel is het toch beter om dit aan te passen.
Natuurlijk is het leuk om een cursus te doorlopen en fout antwoorden te geven maar wij willen voor deze klant testen wat er dan echt gebeurd. Vaak zien we bij trainingen dat het door de vingers wordt gezien. Dat zien we ook vaak als mensen verzaken om te antwoorden. Bij veel programma’s zien we dat de vragen dan wel gewoon verder gaan. Wat we ook vaak zien is dat bij lang wachten de achtergrondmuziek stopt. Dit zijn kleine details waar wij graag op letten.
Na de training op verschillende manieren doorlopen te hebben kan hij terug naar de ontwerper. Met een paar kleine aanpassingen is de cursus klaar om NL te laten ontdekken hoe hackers werken.